Case study

Végrehajtás a DB Cargónál

Elemeztük a piacot. Olyan szolgáltatást akartunk választani, ahol az ár kéz a kézben jár a minőséggel. Egy feltételezésünk volt - egy óra alatt kellett megértenünk a programot. Ha ennyi idő alatt nem értjük meg, akkor nem nekünk való. A QRmaint egy nagyon világos program, karbantartásra készült. Itt nem volt probléma

Jarosław Kurach – Karbantartási koordinátor

A DB Cargo Polska (2016 áprilisáig DB Schenker Rail Polska) egy zabrzei székhelyű lengyel vállalat, amely vasúti szállítmányozással, homokkitermeléssel, iparvágány-szolgáltatással és gördülőállomány-karbantartással foglalkozik. 2009 júliusa óta a német Deutsche Bahn konszern része. A DB Cargo Polska közel 3000 embert foglalkoztat. Ma Jarosław Kurachhal, a DB Cargo karbantartási koordinátorával beszélgetünk.

Hogyan nézett ki a karbantartás a DB Cargo-nál, mielőtt igénybe vettem volna a QRmaint szolgáltatásait?

Korábban mindent Excelben tároltunk. A feladatokat, jegyzeteket, a hibákkal kapcsolatos információkat papíron kaptuk meg. Ez sok káoszt okozott. Ezen változtatnunk kellett.

Miért döntött a QRmaint mellett más CMMS rendszerek helyett?

Elemeztük a piacot. Olyan szolgáltatást szerettünk volna választani, ahol az ár kéz a kézben jár a minőséggel. Egyetlen feltételezésünk volt: egy óra alatt meg kell értenünk a programot. Ha ennyi idő alatt nem értjük meg, akkor nem nekünk való.

Hogyan értékeli a DB Cargo alkalmazás-implementációs folyamatát?

A QRmaint egy nagyon jól áttekinthető program, kifejezetten karbantartáshoz készült. Itt semmi probléma nem volt. Nincs tele opciókkal, így nem kell több millió fülön keresgélni, hogy megtaláljuk, amire szükségünk van. A funkciói teljesen elegendőek számunkra – karbantartás, költséggazdálkodás, ellenőrzésekre vonatkozó emlékeztetők, humánerőforrás-gazdálkodás stb. tekintetében. Más szóval, minden, amire egy karbantartási koordinátornak szüksége van.

Mely QRmaint funkciók a leghasznosabbak az Ön számára? Hányan használják jelenleg az alkalmazásunkat a DB Cargo-ban?

Jelenleg 25 technikus dolgozik napi szinten a QRmaint rendszerével, és 200 ember jelent hibákat.

Két oldalról van szó – a technikusok oldaláról és a jelentéskészítők oldaláról. A karbantartási művezetők és a művezetők látják, hogy mi történik egy adott jelentéssel. A technikusoknak csak a hozzájuk rendelt feladatok vannak a „tapétájukon”. Ennek köszönhetően mindenki tudja, hogy mit kell tennie egy adott pillanatban. Még szabadságon vagy ünnepnapon is mindenki tisztában van azzal, hogy mi történik a vállalatnál.

– Milyen problémákat oldottak meg a QRmaint segítségével?

Kommunikáció. Ez volt a fő problémánk – a prioritások meghatározása, a feladatok fontossága. A feladattal kapcsolatos teljes környezet – alkatrészek megrendelése, megrendelések koordinálása és feladatok átadása. A DB Cargónál több műszakban dolgozunk, így a feladatokat a következő műszakra adjuk át. Most egy technikusnak csak ki kell töltenie egy jegyzetet a feladatban, és mindenki tudja, hogy mi készült el, és mit szeretnénk még tenni a feladat lezárásához. Ami a munkaszervezést illeti, minden műszakhoz van egy koordinátorunk és technikusaink, akik csoportokra vannak osztva – szerelők, villanyszerelők, elektronikai szakemberek.

– Hogyan sikerült felgyorsítani a feladatok végrehajtását és növelni a csapat termelékenységét?

A reakciósebesség most jelentős. Ugyanakkor a probléma iránt érdeklődő csoport ismeri a részleteket és azok hatókörét ebben a feladatban.

Jelenleg az analitika egyre fontosabbá válik számunkra. Láthatjuk a jelentések számát, hol van szűk keresztmetszet, melyik területtel van a legnagyobb probléma, és hogy például visszatérő problémáról van-e szó. Ez az űrlap segít a panaszkezelési folyamatban és maguknál az auditoknál is. A QRmaint CMMS rendszerének köszönhetően az auditokat pozitívan teljesítettük.

– Milyen fejlesztési tervei vannak a DB Cargo-nak a QRmaint használatával kapcsolatban?

Van néhány ötletünk. Ami a QRmaint-et illeti, a kezdetektől fogva szerettem veletek dolgozni. Ha volt egy ötlet vagy probléma, mindig kiadtunk egy frissítést a javításokkal a program következő verziójához. Van egy ötlet az Ipar 4.0 bevezetésére, ahol egy API-t szeretnénk bevezetni a rendszerbe, ahol a gépek maguk jelzik a hibákat.

– Ajánlaná más cégeknek a QRmaint bevezetését és az alkalmazásunk használatát?

Mindenképpen ajánlom, hogy próbáld ki. Érdemes nyitottnak lenni az új dolgokra. Sokan azt feltételezik, hogy nem érdemes keresni, ha már van megoldásunk, akkor nem találunk jobbat. Szerintem a lényeg, hogy nyitottak legyünk és kipróbáljuk a 14 napos verziót, ez az idő elég lesz ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy ez-e a megoldás számunkra.

Köszönöm az interjút.

 

tło

Könnyű elkezdeni a QRmaint használatát

És 14 napig ingyenes. Nincs hitelkártya, nincs kötelezettségvállalás.