Case study

A QRmaint bevezetése a Partnernél, a Leviathan franchise partnerénél

A QRmaint rendszer olyan e-mailek százait váltotta fel, amelyek - függetlenül a tárgytól - a megfelelő személyek helyett a listán szereplő összes embernek elküldtek. Korábban, ha egy hibát kijavítottak, senki sem tudott róla. Ma már áttekintésünk van az egyes hibák aktuális állapotáról.

Mariusz Staniszewski – Az informatikai osztály vezetője

Az élelmiszerláncok áramszüneteinek egyszerűbb kezelése a QRmaint alkalmazással

A QRmaint rendszer bevezetése a Lewiatan lánc franchise-partnerénél, a Partnernél 27 üzletben egyszerűsítette az informatikai és technikai hibák jelentésének és javításának folyamatát, valamint a hulladékkezelést, amely kulcsfontosságú az élelmiszeriparban.

A Partner 2018 októberében vezette be a QRmaint CMMS rendszert a – főként technikai és tágabb értelemben vett informatikai – problémák jelentésének és kezelésének egyszerűsítése, valamint a hulladékgazdálkodás szervezésének javítása érdekében. Ennek eredményeként a vállalat a vészhelyzetek teljes mértékben szervezett lebonyolítását élvezheti. Ennek a folyamatnak a megszervezése főként a jelentések megfelelő alkalmazottakhoz való irányítását, a probléma megoldása utáni visszajelzések fogadását, valamint a döntéshozók betekintését jelenti a jelentések aktuális állapotába. 700 alkalmazottal és 27, Lengyelország különböző részein található üzlettel a meghibásodásokkal kapcsolatos problémák ilyen rendszerezése hatalmas változásokat hozott.

A QRmaint rendszer több száz olyan e-mailt váltott ki, amelyek tárgytól függetlenül a listán szereplő összes személyhez eljutottak, ahelyett, hogy csak a megfelelő emberekhez érkeztek volna. Korábban, amikor egy hibát már kijavítottak, senki sem tudott róla igazán, mert senki sem küldött ilyen visszajelzést. Ma már betekintést nyertünk az egyes hibák aktuális állapotába, sőt, elemezni tudjuk az értesítések kezeléséért felelős alkalmazottak tevékenységét – az egyes részlegek termelékenységét és reagálási sebességét – mondja Mariusz Staniszewski, a Partner informatikai osztályvezetője. – Nagyon elégedettek vagyunk mind az alkalmazással, mind az azt létrehozó és támogató céggel való együttműködéssel .

Ilyen egyszerű

A Lewiatan üzletekben az alkalmazásnak köszönhetően létrehozott jelenlegi munkarendszerben csapatok működnek, amelyekben az adott probléma megoldásában közvetlenül részt vevő emberek vesznek részt. Ezek az emberek e-mailben is kapnak információkat – igényeiktől függően, telefonon vagy számítógépen található alkalmazáson keresztül –, de csak az adott csapatok tagjai jutnak hozzá.

Bejelentkeznek és cselekedhetnek, ilyen egyszerű – mondja Staniszewski.

A bejelentett hibák két fő típusba sorolhatók – műszaki és informatikai –, és azokat az illetékes osztályok kezelik. A műszaki osztály az épületekben előforduló összes hibát kijavítja: ajtók, ablakok, padlók, falak, elektromos berendezések, elektronikus eszközök (pl. húsdarálók, szeletelők) és víz- és csatornaberendezések (pl. csapok, lefolyók). Az informatikai osztály ezzel szemben többek között az operációs rendszer, a szoftverek, a számítógépek és a fizetési terminálok hibáit kezeli.

Külön rész a hulladékgazdálkodás, az úgynevezett BDO (hulladékadatbázis, amelyet a csomagolásban lévő termékeket forgalomba hozó és hulladékot termelő szervezeteknek kell fenntartaniuk). A QRmaint rendszernek köszönhetően a hulladékgazdálkodás egyszerűbb. Az egyes üzletek bejelentései az alkalmazásban érkeznek, és az ezen bejelentések kezeléséért felelős személy biztosítja a hulladékkezeléssel (élelmiszer, használt berendezések vagy papírhulladék) foglalkozó vállalatokkal való megfelelő gyors kapcsolatfelvételt.

Az élelmiszeriparban a hulladékgazdálkodás kulcsfontosságú, mivel figyelni kell a termékek lejárati dátumára, és időben ártalmatlanítani kell azokat – mondja Staniszewski. – Az alkalmazásnak köszönhetően ezzel a legkisebb problémánk sincs .

Egy nap tanulás, fél év hatékony használat

A látszattal ellentétben egy ekkora, 700 alkalmazottat foglalkoztató vállalatnál az alkalmazásszintű irányításban csak néhány ember vesz részt. Minden üzletben három ember dolgozik a vezetőségből, az igazgatótanács elnöke és az adatkezelő is hozzáfér. A teljes hálózatban hét ember dolgozik a műszaki osztályon, és ők, mint szerelők, szintén hozzáférnek az alkalmazáshoz.

A kis létszám és az alkalmazás intuitív jellege miatt a megvalósítása, beleértve a konfigurációt is, mindössze egy munkanapot vett igénybe.

A technikai támogatás tökéletes. Már a bevezetés szakaszában kéréseket nyújtottunk be bizonyos javításokra az alkalmazásban, hogy azt a vállalkozásunkhoz igazítsuk, és ezeket gyorsan végrehajtották – teszi hozzá Staniszewski. – A bevezetés után több mint fél évig minden kérésünket 24 órán belül elbírálták, és mindig személyre szabott segítséget kaptunk .

A vállalati tevékenység sajátosságaihoz való alkalmazkodás képessége lehetővé teszi az alkalmazás teljes potenciáljának kihasználását. A változások főként a beállításokat és az egyes részlegek egyéni preferenciáit érintették.

Daniel Kiełbowicz, QRmaint: A Partnerrel való együttműködésünk során láttuk, hogy milyen jól működik a rendszerünk a nagy franchise üzletláncokban. A kulcsproblémának az bizonyult, hogy az üzletvezetők milyen egyszerűen jelenthetik a hibákat vagy igényelhetik az aktuális fogyóeszközöket – vagyis azt, ami közvetlenül hozzájárul az üzletek műszaki karbantartásához.

tło

Könnyű elkezdeni a QRmaint használatát

És 14 napig ingyenes. Nincs hitelkártya, nincs kötelezettségvállalás.